Projekti käik

Õppeprotsessi juhtimine digiajastul
Iseseisev töö

Arendusprojekt

Eesmärk:
Kasutada ära õpilaste teadmised ja oskused õpetajate abistamiseks ning rakendada olemas olev tehnika ja vahendid.

Oluline küsimus:
Kuidas julgustada õpetajat olema abi suhtes vastuvõtlik?

Äge siht:
Õpilaselt õpetajale: õpilastest IT-tugiisikud õpetajatele.

Arendusprojekti sammud:
1. samm: selgitada välja nn IT-tugiisikud. Toimumine 01.-05.04.2019. Vastutaja: Kati, Birgit, Leelo
2. samm: viia õpilastest IT-tugiisikute abi õpetajateni. Toimumine 08.-12.04.2019.  Vastutajad: Igmar, Leelo, Rain, Kati
3. samm: suunata õpetajad õpilastest IT-tugiisikute abi kasutama ja küsida tagasisidet. Toimumine 15.04-03.05.2019. Vastutajad: Kati, Leelo
4. samm: teha projekti ülesandest kokkuvõte, analüüsida, mis ja miks õnnestus ja mida teha paremini. Toimumine 06.- 10.05.2019. Vastutajad: Igmar, Birgit, Kati
5. samm: lõpuseminariks ettekanne. Toimumine 16.05.2019. Vastutajad: Birgit, Kati, Igmar.

Tegevuskava:
1. samm
Tomuvad vestlused erinevate klasside (7.-8. klass) õpilastega, kes on silma hakanud oma oskustega IT valdkonnas.
Neli noormeest valmis tegutsema.  Üks puudu. 

Samuti toimuvad vestlused õpetajatega, kes on nõus endale õpilasest IT-tugiisikut katsetamiseks võtma. Periood 3 nädalat.
Nõusoleku on andnud projektis osaleda 5 õpetajat. 
Esialgu katse nende õpetajatega, kes on ise valmis õpilasega koostööd tegema.
Õpilased valivad abistatava õpetaja loosiga.

2. samm
Ühine kohtumine projektis osalevate õpilaste ja õpetajatega. Kohtumine kokkulepitud teisipäevaks, 09.04.2019 kell 10.35.
Pilt Stuudiumi kalendris olevast sündmusest. 

Kokkulepped õpetajate ja õpilaste vahel - kuidas, millal, millist abi küsitakse ja pakutakse. Võimalused.
Kuidas: ?
Millal: vahetunnis; peale tunde; enne tundide algust
Milline abi: tarkvaraline; riistvaraline;

Kohtumine toimus kokkulepitud ajal ja kohas (09.04.2019 kell 10.35). Kõik olid kohal.
Koostööks valmis õpilased ja õpetajad

Otsustasime ühiselt, et õpetajad võtavad loosiga endale IT-tugiisikud.
Õpilaste nimed olid kirjutatud lipikutele ja iga õpetaja tõmbas endale ühe õpilase nime,
kellega koostööd teha tuleb.

Kokkulepped õpetajate ja õpilaste vahel - kuidas, millal, millist abi küsitakse ja pakutakse.
Võimalused. * Kuidas: telefoninumbreid vahetades; koolist üksteist otsides; õpilane käib korra päevas ka õpetajalt küsimas - kas on abi vaja?
Täpsed kohtumiste võimalused lepitakse kokku omavahel. * Millal: vahetunnis; peale tunde; enne tundide algust * Milline abi: tarkvaraline; riistvaraline; * Mõne programmiga seotud abi * tehniliste vidinate kohapealt abi

3. samm:
Töö toimus pidevalt ja igapäevaselt.
                                                               IT - tugiisik tööhoos
Reno - suurim väljakutse oli õpetaja palve hea joonistusprogrammi otsimine.
Janar - panustas väga palju oma aega just süsteemi korda sättimisele ning peaaegu igal hommikul käis küsimas, kas on muresid tekkinud.
Kristo - aitas õpetajat mitmeid kordi; eriti oluline oli inglise keelsete väljendite tõlkimine õpetajale ning google docsi jagamise selgitamine.
Joosep - õpetaja võttis ühendust Stuudiumi kaudu; keerulisim ülesanne vajas siiski kõrvalist abi (printeri ühendamine läbi serveri)
Hans - aitas õpetajat paaril korral; suurim väljakutse oli enda pakutud variant teha õpetajale ainealane Kahoot mäng nii sõnade õppimiseks kui ka õpitu kontrollimiseks.

4. samm:
Arendusprojekti viimane kohtumine toimus 07.05.2019.
                                            Arendusprojektis osalenute viimane kohtumine.
*Mis läks hästi?
Nii õpetajad kui ka õpilased jäid antud projektiga rahule. Kõigile sobis selline koostöö. Muututi julgemaks ja julgeti küsida õpilastelt abi.
*Milliseid takistusi tekkis?
Takistuseks oli vast see, et päris kõigest ei käi nii õpilaste kui ka õpetajate jõud ja mõistus üle.
*Ettepanekud edaspidiseks:

  • Kindlasti jätkata anloogse üritusega sügisest.
  • Sellised IT-tugiisikud võiksid olla igas klassis ja kõik õpetajad peaksid antud võimalusest teadlikud olema ning siis saavad võimalusel kohe abi küsida, kui nt tunnis midagi peaks juhtuma.
  • IT - tugiisikuks soovijatele võiks enne tegutsema asumist (ja vajadusel ka vahepeal) olla väike "koolitus", kuidas koolimajas IT asjad toimivad ja millised on võimalused/variandid.
  • IT-tugiisikud võiksid õpetajatele meelde tuletada erinevaid meetodeid, keskkondi jne, mida tundides kasutada, sest asjad kipuvad ununema.

1 kommentaar:

Virge Ong ütles ...

Tere Rakke-team!

Esimesena hakkas kohe silma teie äge siht.

Lisaks sihile olete oma tegevused viide sammu kenasti ära planeerinud. On kohe aru saada kes, millal ja mida teeb. Ja teekonda ei läbita nii sama, teostate ka astutud sammude analüüsi. Jääme seda põnevusega ootama, sest ideest tasub eeskuju võtta.
On väga äge, et olete leidnud viis krapsakat poissi. Kui alguses küsisite, kuidas julgustada õpetajat abi vastu võtma, siis on teil täna kindlasti hea meel nende viie üle, kes sugugi ei karda õpetajat aidata. 

Õpetaja IT-abilise loosimise on ka hea mõte, sest see õpetab kummalegi poolele koostöö tegemist ka nendega, kes päris „lemmikud“ ei ole ning õpetab suhtlema.
Üksteiselt õppimine on tänuväärt ja igati kasulik tegevus ja vahet pole, kes õpetajaks on – õpilane või kolleeg. Tähtis on protsess, sel käigus tekkiv sünergia, vastastikune usaldus ning areng. Ja see kostab teie projektist välja küll!

Meil on rakendunud pedagoogiliste agentide grupp, aga võtame teist eeskuju ja kutsume ka õpilasi õpetaja aitamiseks IT-tugigruppi moodustama.

Jõudu kavandatu elluviimisel ja jääme huviga ootama tulemust!

Virge ja Tuuli
Sõmeru koolist